Įeiti
Publikuota: 2016.10.03. Atnaujinta:

Vartotojui neteisėtai nuskaitytos lėšos už elektros energiją


Komisija, išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ ginčą, pripažino, kad elektros energijos skirstymo operatorius neteisėtai iš vartotojo banko sąskaitos nuskaičiavo susidariusią nepriemoką, kuri atsirado dėl apskaitos prietaiso gedimo.

Komisijai pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad AB „Energijos skirstymo operatorius“ neinformavo jo apie apskaitos prietaiso gedimą bei dėl to atliktą suvartotos ir neapskaitytos elektros energijos perskaičiavimą, todėl neturėjo pagrindo iš jo banko sąskaitos nuskaityti susidariusią nepriemoką.

Išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes ir atsižvelgusi į Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos išvadą Komisija nustatė, kad AB „Energijos skirstymo operatorius“ pirmiausia privalėjo tinkamai informuoti vartotoją apie elektros energijos apskaitos prietaiso gedimą. Be to, Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos konstatavo, kad skaitiklio gedimas galėjo būti užfiksuotas anksčiau, todėl įpareigojo bendrovę perskaičiavimą atlikti tik už  2015 m. suvartotą elektros energiją.

Nepriklausomai nuo to, jog AB „Energijos skirstymo operatorius“ nepagrįstai nuskaitė nuo vartotojo sąskaitos sumą už suvartotą neapskaitytą elektros energiją, vėliau bendrovė šias sumas užfiksavo kaip vartotojo permoką ir panaudojo ją tolesniems mokėjimas už elektros energiją padengti, t. y. nuskaitytos sumos vartotojui buvo grąžintos. Įvertinus tai, Komisija neturi pagrindo skirti bendrovei įpareigojimo.