Įeiti
Publikuota: 2017.09.26. Atnaujinta:

Kada elektros energijos tiekėjas gali atlikti perskaičiavimą ir nustatyti nepriemoką vartotojui?


Komisija išnagrinėjo vartotojų iš Molėtų ginčus su AB „Energijos skirstymo operatorius“ dėl atlikto suvartotos elektros energijos kiekio perskaičiavimo ir pasisakė, kad vartotojai neturi apmokėti nepriemokos, kai ji susidaro dėl operatoriaus kaltės.  

Vartotojai nurodė, kad pageidavo už suvartotą elektros energiją atsiskaityti pagal standartinį (vienos laiko skalės) tarifą, tačiau AB „Energijos skirstymo operatorius“, įrengusi apskaitos prietaisus, užprogramavo atsiskaitymą pagal dvi laiko skales. Kadangi vartotojai už suvartotą elektros energiją mokėjo pagal vienoje laiko skalėje fiksuojamus rodmenis, nebuvo mokama už naktimis bei savaitgaliais suvartotą elektros energiją, kuriai taikomas kitas tarifas. Operatorius atliko perskaičiavimą ir atitinkamai pareikalavo sumokėti nepriemoką.

Komisija, išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes, pasisakė, kad operatorius suvartotą elektros energijos kiekį gali perskaičiuot ir nustatyti nepriemoką tik tuo atveju, jeigu ji atsirado dėl neteisėtų vartotojų veiksmų ar dėl elektros prietaiso gedimo. Tačiau jeigu nepriemoka susidaro dėl operatoriaus kaltės – šiuo atveju AB „Energijos skirstymo operatorius“ darbuotojai neteisingai užprogramavo elektros energijos apskaitos prietaisus – vartotojai jos apmokėti neturi.